Lantmännen hyr ut 3 400 m2 till Coop som omlokaliserar i Falkenberg

Pressmeddelanden, 2016

Lantmännen Fastigheter AB har ingått avtal med Coop Sverige Fastigheter AB om hyreslokal till ny Coopbutik i kvarteret Sjövisaren i Falkenberg. Lantmännen hyr ut 3400 kvadratmeter till en den nya butiken.

– Vi arbetar ständigt med utveckling och optimering av vårt befintliga fastighetsbestånd i hela landet, och så även med kvarteret Sjövisaren i Falkenberg, Vi är mycket glada över att ha Coop som hyresgäster, vilket passar väl i vår långsiktiga strategi att addera livsmedelsbutiker i vår fastighetsportfölj, säger Petter Melin, ställföreträdande fastighetschef, Lantmännen Fastigheter AB.

Detaljplanearbetet pågår och förhoppningen är att butiken skall öppna under hösten 2018. Kommunen växer och med den förändras också infrastruktur och rörelsemönster, vilket Coop vill anpassa sig efter.

– Vi har länge letat efter ett lämpligt ersättningsläge till vår befintliga Coop Forum. Vi är väldigt glada över att t.ex. gång- och cykelvägen kommer att förstärkas och förbättras, och att Hallandstrafiken kommer att etablera en ny hållplats vid butiken på Peter Åbergsväg. Det är med stor matglädje som vi öppnar en helt ny, fräsch ”Stora Coop” i Falkenberg under hösten 2018, säger Petra Wahlström, chef struktur & etablering Coop region syd/öst.