Traktornyheter från Lantmännen Maskin på turné

Nyheter, 2012

Under hösten rullar intressanta traktornyheter ut i landet. Det är Lantmännen Maskin som presenterar de senaste modellerna från både CLAAS och Fendt.

CLAAS traktorturné Europa 2012

CLAAS är ute på Europaturné och gör tre stopp i Sverige, se schemat nedan. Med sig har man nya traktorerna ARION 500/600 och AXION 900 som besökarna erbjuds provköra i fält med redskap. AXION 950, med 410 hk, är en av de nominerade till årets traktor 2013.

Fendt med Sverigepremiär

I mitten av oktober är det traktorer från Fendt som står på programmet. För första gången i Sverige finns det möjlighet att se den nya modellserien i 125-165 hästars segmentet. Dessutom visas traktorer ur den nya generationen 700, 800 och 900 Vario SCR. Traktorerna visas även i praktisk körning. Visningen äger rum vid fem olika tillfällen på tre platser.

Det är några fantastiska tillfällen att se närmare på de senaste traktornyheterna från två av våra största leverantörer. Satsningarna visar på en stor tilltro till lantbruket och att våra tillverkare tagit sig an utmaningen att utveckla produkter anpassade efter dagens hårda krav. Vi hälsar alla hjärtligt välkomna till våra visningar, säger Peter Larsson, marknads- och försäljningschef på Lantmännen Maskin.

CLAAS-visning
Tid Plats
24 september, kl. 13-18 Ring vid Örtomta utanför Linköping. Skyltning kommer att finnas från Vårdsberg/Åtvidabergsvägen samt från Gistad
26 september, kl. 13-17 Prästgården, Danmark utanför Uppsala