Carsten L Thomsen ny affärsområdeschef för Lantmännen Cerealia

Pressmeddelanden, 2012

Den 2 april tillträder Carsten L Thomsen som ny affärsområdeschef för Lantmännen Cerealia. Carsten är i dag vd för Lantmännen Unibake och Lantmännen Schulstad i Danmark.

– Jag är mycket glad att Carsten blir ny affärsområdeschef för Lantmännen Cerealia. Carsten har en lång och gedigen erfarenhet av livsmedelsbranschen, både från kund- och leverantörssidan. Han är stark på det kommersiella området, med stor erfarenhet av marknadsföring och försäljning, men han har också bevisat att han är en mycket skicklig företagsledare. Med sitt starka ledarskap är Carsten mycket väl lämpad att ta över rodret i Lantmännen Cerealia, säger Johan Karlström, chef för division Livsmedel inom Lantmännen.

Carsten är 44 år, bor i Danmark och är utbildad civilekonom. Innan han kom till Lantmännen har han bland annat haft roller som kategorigruppchef i Coop Danmark, vd för Kraft Foods Danmark och som sälj- och marknadsdirektör i Carlsberg Danmark.

– Jag är stolt och glad och ser verkligen fram emot att få leda Lantmännen Cerealia framöver. Cerealia verkar i spännande kategorier och har starka varumärken på många marknader. Jag ser fram emot att tillsammans med alla duktiga medarbetare ta mig an alla de möjligheter och utmaningar Cerealia står inför, säger Carsten L Thomsen, tillträdande affärsområdeschef för Lantmännen Cerealia.

Carsten tillträder sin nya tjänst den 2 april. Rekryteringsprocessen för att hitta Carstens efterträdare är påbörjad.

Bild på Carsten L Thomsen:
www.lantmannen.com Press och media