AarhusKarlshamn och Lantmännen Cerealia i nytt säljsamarbete

2012, Pressmeddelanden

Lantmännen Cerealia Foodservice och Aarhus Karlshamn ingår nu ett säljsamarbete för att tillgodose kundernas behov ännu bättre. Samarbetet innebär en bredare produktportfölj och väntas leda till en ökad försäljning av det marknadsledande varumärket Rapsonas produkter till restauranger och storhushåll.

– Lantmännens värderingar när det gäller hållbar produktion, certifieringar och strikt kontroll i hela kedjan från jord till bord stämmer väl överens med AAK: s. Rapsonas produkter kompletterar vårt sortiment på ett sätt som vi är övertygade om att kunderna kommer att uppskatta och vi hoppas att vi underlättar kockarnas dagliga arbete i köken runtom i landet, säger Pelle Eriksson, marknads- och försäljningsdirektör, Lantmännen Cerealia Foodservice.

Lantmännen Cerealia Foodservice är ett livsmedelsföretag inom Lantmännen och arbetar i hela kedjan – från lantbruk, förädling av råvaror och ända fram till att våra produkter serveras på en tallrik hos våra kunder. Vår mat har rötter i Sverige och erbjuder inspiration från hela världen.

Genom att ha inflytande i hela kedjan tar vi ansvar för produktens ursprung, innehåll och kvalitet. I sortimentet finns allt från frukostprodukter till pasta, pannkakor och färsbiffar. Vi förvaltar välkända varumärken som Kungsörnen, AXA, GoGreen och Gran Gusto och är marknadsledande på pasta, pannkaka och mjöl.

Aarhus Karlshamn är ett svenskt börsnoterat företag som tillverkar vegetabiliska oljor. Under varumärket Rapsona finns ett brett sortiment av olika vegetabiliska livsmedelsoljor såsom matolja, såsbas, frityroljor, fast och flytande margarin, majonnäs, dressing och vinäger. I samtliga produktkategorier finns ekologiska, icke-härdade alternativ med en transhalt