Lantmännen behåller flest talanger

Pressmeddelanden, 2011

Lantmännen ligger i topp när det gäller att behålla sina stjärnskott enligt en ny undersökning från 4potentials. Lantmännen klättrar också på listan över de mest attraktiva arbetsgivarna enligt en nyligen publicerad undersökning från Universum.

Lantmännen är det företag som behåller flest talanger enligt en ny undersökning från 4potentials talangnätverk. De stannar kvar för att de erbjuds utmaningar, en inspirerande företagskultur och får ta ett tydligt ansvar.

Undersökningen visar att medan klassiskt populära arbetsgivare som H & M, Google och McKinsey toppar listan där man helst vill jobba, så är det på Lantmännen, ABB, SEB och Ericsson som flest stannar, mätt under den senaste sju åren.

Klättrar i Universums undersökning

I karriärbarometern, Universums mätning i målgruppen young professionals,har Lantmännen klättrat som ideal arbetsgivare för tredje året i rad, både bland tekniker och bland ekonomer. Lantmännen hamnar på 46:e plats bland teknikerna, jämfört med 60:e plats förra året. Ekonomerna rankar Lantmännen på 55:e plats i år jämfört med 63:e plats förra året

Vi är självklart jätteglada för båda resultaten. Det visar att vi attraherar potentiella och framtida medarbetare men framförallt att våra medarbetare trivs och stannar kvar för att utvecklas och göra karriär inom Lanmännen säger Frida Tydén, chef kompetens och ledarförsörjning på Lantmännen.

För mer information kontakta gärna:

Jenny Svederman presschef Lantmännen 070-5874234