Jan Olofsson ny vd för Lantmännen Krafft

Pressmeddelanden, 2011

Jan Olofsson har utnämnts till ny vd för Lantmännen Krafft. Han kommer närmast från en tjänst som vd för Yoplait.

Jan Olofsson har mångårig erfarenhet från företag som arbetar med snabbrörliga konsumentvaror och har där haft olika roller inom försäljning och marknadsföring. Närmast kommer han från Yoplait Sverige AB där han varit vd sedan 2009.

– Jag är mycket glad att Jan accepterat rollen som vd för Lantmännen Krafft. Han har stor erfarenhet av varumärkesbyggande och försäljning både i och utanför Sverige samt omtalat gott ledarskap. säger Monika Lekander, chef division Lantbruk.

– Det ska bli otroligt stimulerande att börja jobba på Lantmännen Krafft och få leda företaget mot nya mål. Jag ser fram emot att bidra till att Lantmännen Krafft fortsätter leverera sina fina produkter med den mycket höga kvalitet företaget är känt för, både i Sverige och internationellt, säger Jan Olofsson, tillträdande vd för Lantmännen Krafft.

Tillträdesdatum är ännu inte klart, dock allra senast den 1 mars.

Lantmännen Krafft ingår i division Lantbruk inom Lantmännen-koncernen.

Ladda ned filer här