Fendt i topp på tyska Imagebarometern

Pressmeddelanden, 2011

I tyska lantbruksorganisationen DLG:s senaste imagemätning fick Fendt 99,7 poäng av totalt 100 möjliga, och därmed det högsta resultatet bland samtliga tillverkare av lantbruksmaskiner år 2011.

“Vi är oerhört nöjda med att de professionella lantbrukarna återigen har gett oss högsta betyg. Det betyder att vår filosofi, att alltid ge kunden de bästa förutsättningarna med den senaste och mest effektiva tekniken, är helt rätt”, säger Peter-Josef Paffen, talesman för Fendts ledning.

Det var sextonde året som DLG genomförde mätningen. Resultatet av den senaste mätningen, som gjordes i september, har publicerats. Utdrag från DLG Testing Centers tidskrift, i en rapport från Hans-Georg Burger, Senior konsult DLG:
”Tolv gånger har Fendt toppat listan. Jämfört med tidigare år har lantbruksmaskinerna från AGCO-koncernen omnämnts flest gånger i tre av de fyra frågeställningarna och ökat sin poäng i samtliga. Fendt har ett anseende att vara ett företag med exceptionell kvalitet och innovationskraft, och har på fem år även nått högsta betyg vad gäller annonsering och företagsinformation.”

Ladda ned filer här