Korvbrödsbagarn revolutionerar marknaden för hamburgerbröd

Pressmeddelanden, 2010

PRESSMEDDELANDE 2010-10-13

Korvbrödsbagarn revolutionerar marknaden för hamburgerbröd Korvbrödsbagarn lanserar nu ett hamburgerbröd med tacokrydda. Extra Taco är det första kryddade hamburgerbrödet på marknaden och den senaste i raden av nyheter från Korvbrödsbagarn.

– Det här är ett helt nytt sätt att smaksätta hamburgerbröd på, säger Kerstin Landeblad, lanseringsansvarig på Lantmännen Unibake. Kryddblandningen tillsätts redan i degen och på så sätt blir brödet intensivt och jämnt kryddat. Måltiden får en extra smakdimension. Mycket smak, inget konserveringsmedel Tacokryddningen består av bland annat av spiskummin, vitlök, lök och chili. Som alla andra produkter från Korvbrödsbagarn är Extra Taco fritt från konserveringsmedel och onödiga tillsatser. Extra Taco finns nu i butik och tillhör Korvbrödsbagarns premiumsegment. I det ingår sedan tidigare hamburgerbrödet Frisco samt Extra Korvbröd som finns i två varianter, Stort och Durum. Brödet gör jobbet – Med ett gott, färskt och smakrikt bröd är det enkelt att göra en riktigt god måltid på ett kick. Fyll bara på med dina favoriter så gör brödet resten, säger Kerstin Landeblad. Hennes förhoppning är att det nya hamburgerbrödet snabbt ska hitta sin position på marknaden. – Det finns ett starkt intresse hos kunderna för premiumprodukter och kategorin växer hela tiden fortsätter Kerstin Landeblad. Så vi tror mycket på den här nya, unika produkten även om de klassiska hamburger- och korvbröden fortsätter att dominera. Exakt hur stor marknadsandel Extra Taco kan få är svårt att bedöma.

För mer information kontakta: Kerstin Landeblad, telefon 019-30 83 00 (direktnr: 019-30 83 01 eller 070-642 60 43).

Webbadress: www.korvbrodsbagarn.se

Obs! Denna pressinformation finns att hämta som Word-fil på www.unibake.se/pressinfo. Här finns även foton på produkten.



Fakta/Lantmännen Lantmännen är en av Nordens största koncerner inom livsmedel, energi, maskin och lantbruk. Exempel på Lantmännens varumärken är Axa, GoGreen, Gooh, Hatting, Kronfågel och Kungsörnen. Lantmännen ägs av drygt 37 000 svenska lantbrukare, har fler än 10 000 anställda, är verksamt i 18 länder och omsätter 35 miljarder kronor. Lantmännen har verksamhet i hela förädlingskedjan – från jord till bord. Läs gärna mer på www.lantmannen.com och www.lantmannen.se