Cerealia Bake Off vann storaffär på Ica

Nyheter, 2005

Cerealia Bake Off vann storaffär på Ica Under sex månader har det pågått en upphandling av ny bake off-leverantör på Ica. Fem leverantörer konkurrerade om den stora affären och Cerealia Bake Off, som ingår i Lantmännen-koncernen, gick segrande ur striden. Det innebär att Cerealia Bake Off blir lagerlagda på Icas centrallager.

Cerealia Bake Off blir rekommenderade av Ica centralt som bake off-leverantör till samtliga butiker inom Ica.

– Vi är sedan tidigare marknadsledare på Ica, men att bli lagerlagd leverantör hos dem skapar givetvis en plattform för stora volymökningar på sikt, säger Pernilla Hedström, vd för Cerealia Bake Off.

I avtalet med Ica ingår även utbildning av de brödansvariga i butikerna. Det sker genom utbildningspaketet "Schulstadskolan". Där samlas brödansvariga från butikerna och under en heldag utbildas de i olika avsnitt såsom försäljning, exponering, hur avdelningen ser ut i kundens ögon, effektiva rutiner, hygien och ekonomi.

Försäljningen via Ica:s lager beräknas starta i början av september.

För mer information kontakta gärna: Pernilla Hedström, vd Cerealia Bake Off AB, tel: 070-311 28 09 Christian Persson, marknadschef Cerealia Bake Off AB, tel: 070-370 20 95

PRESSMEDDELANDE 1 (1)

2005-06-17 Fakta/Lantmännen Lantmännen är en av Sveriges största koncerner inom livsmedel och lantbruk. Exempel på Lantmännenägda varumärken är Axa, Kungsörnen, Start, Bageri Skogaholm, Schulstad, Kronfågel, Weibulls, Doggy och Mjau. Butikskedjan heter Granngården. Lantmännen ägs av 50 000 svenska lantbrukare, har 13 000 anställda, är verksam i 16 länder och omsätter 30 miljarder kronor. Läs gärna mer på www.lantmannen.se