Service Manager

Företag
Första ansökningsdag
Sista ansökningsdag
Plats

Vill du vara en viktig del av vår framtida utveckling och ambition att förändra en bransch? Vill du ha en nyckelroll och driva utvecklingen av serviceaffären på ett litet bolag med global närvaro? Trivs du med varierade arbetsuppgifter i en roll som innebär både operativt och strategiskt arbete? Då är rollen som Service Manager något för dig!

Cgrain är ett litet företag som utvecklar, producerar samt säljer analysinstrument för okulär analys av spannmål runtom i världen. Tekniken bygger på avancerad bildanalys och AI. Vi är en av få aktörer i vår nisch med global försäljning och vår ambition är att vara ledande inom lösningar för okulär analys.

Det här kommer du att göra
Som Serviceansvarig kommer du utveckla och ansvara för Cgrains serviceaffär. Det innebär att ta fram koncept och processer för service och support samt ansvara för implementeringen. Du kommer även att utbilda distributörer för att upprätthålla servicekompetensen samt ansvara för reservdelsaffären. I ditt ansvar ingår att skapa förutsättningar för ett proaktivt servicearbete med bibehållen kundnöjdhet. I rollen kommer du också att genomföra service på ett flertal av våra instrument hos slutkund, supportera kunder och distributörer och sälja serviceavtal.

Regelbundna resor, främst inom norra Europa, kommer ingå i tjänsten både för att etablera en god relation med och utbilda våra kunder och distributörer och för att serva instrument.

Rollen utgår från Uppsala och du rapporterar du till VD.


Det här behöver du för att lyckas och trivas

Du har:

  • Erfarenhet av teknisk service och kunskap inom elektronik och mekanik
  • Erfarenhet från att ha utvecklat processer och arbetssätt
  • En mycket god kommunikativ förmåga på engelska, svenska samt ytterligare språk är meriterande
  • Teknisk utbildning, gärna med inriktning mot elektronik

Du är:

  • Målinriktad, utvecklingsorienterad och med god förmåga att strukturera och utveckla processer och arbetssätt.
  • Tekniskt intresserad, analytisk och gillar att lösa problem samt arbeta förebyggande.
  • Relationsskapande, och har förmågan att etablera kontakter och relationer med människor från olika kulturer.
  • Flexibel och serviceinriktad, du har lätt att anpassa dig till nya situationer och arbetssätt.

Vad vi erbjuder dig
En möjlighet att vara med och bygga upp serviceaffären på ett litet bolag med god tillväxt i en internationell kontext. Vi är ett litet dedikerat och kompetent team där du kommer ha en viktig roll i företagets utveckling. Cgrain ingår i Lantmännenkoncernen som är en stor internationell koncern med en unik bredd i sin verksamhet, vilket innebär att det också finns goda framtida utvecklingsmöjligheter även utanför Cgrain.

Låter det intressant?
Vi hoppas det! Du ansöker till tjänsten online, gärna så snart som möjligt men senast den 20/6. I din ansökan har du möjlighet att addera ditt CV eller LinkedIn-profil.

För en mer objektiv och inkluderande rekryteringsprocess tar vi inte emot personligt brev utan ber dig istället att besvara urvalsfrågor som är relevanta för tjänsten. I rekryteringsprocessen ingår både psykometriska tester och kompetensbaserade intervjuer, med syfte att främja en rättvis utvärdering för alla kandidater. På Lantmännen är det viktigt att alla har lika möjligheter till anställning och utveckling i koncernen.

Som slutkandidat kommer det att genomföras en bakgrundskontroll via vår leverantör ToFindOut. Har du frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Talent Acqusition Specialist, Johanna Lindfors på johanna.lindfors@lantmannen.com

Vi ser fram emot din ansökan!