Lantmännen är ett lantbrukskooperativ och norra Europas ledande aktör inom lantbruk, maskin, bioenergi och livsmedel.
Produktägare – Kundportal, Stockholm/Eskilstuna
Är du en driven och engagerad person med passion för digital utveckling? Vill du vara med och forma framtidens kundupplevelser? Vi söker nu en produktägare till vår kundportal som kommer att spela en nyckelroll i att leda och utveckla vårt digitala kunderbjudande. Om du brinner för att skapa värde för slutanvändare och har erfarenhet av att arbeta i agila team, då är detta möjligheten för dig!
Som produktägare för vår kundportal kommer du att inneha en central roll i att leda det dagliga och långsiktiga utvecklingsarbetet av kundportalen tillsammans med utvecklingsteam och verksamhet. Du stöttar utvecklingsteamet genom att självständigt, och tillsammans, med affärsägare driva igenom olika utvecklingsinitiativ mot landsorganisationerna. I rollen ansvarar du för utvecklingen av nya funktioner från idé till lansering, där du säkerställer att den följer uppsatta roadsmaps och skapar verkligt värde för Swecons kunder och verksamhet.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:
- Äga teamets backlog och prioritera för att skapa mesta möjliga värde för slutanvändarna.
- Sätta roadmap och affärsplan tillsammans med affärsägarna i respektive marknad.
- Analysera marknads- och kundbehoven för att utveckla nya värdeskapande funktioner i portalen.
- Ansvara för lansering av nya uppdateringar och funktioner i kundportalen.
- Följa upp satta KPI:er och budget för kundportalen.
- Driva andra digitala utvecklingsprojekt relaterade till kundportalen.
Vi söker dig som är en driven, strukturerad, analytisk person och som är öppen för att tänka i nya banor samt bra på att anpassa din kommunikation utifrån olika målgrupper, behov och utmaningar.
För att lyckas i rollen ser vi att du har: Meriterande är bland annat goda kunskaper i Tyska, kunskap i systemteknik, erfarenhet av BackEnd/FrontEnd utveckling, användarupplevelse samt certifiering inom produktägande och/eller ledarskap. Du kommer att ingå och välkomnas av ett team bestående av tre engagerade och motiverade kollegor och rapportera till Manager Digital Solutions. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet. Tjänsten är placerad antingen i Stockholm eller Eskilstuna. Vid placering i Eskilstuna förväntas du vara i Stockholm ungefär en dag varannan vecka. Tjänsten medför en del resor både inom Sverige och utomlands. Kontaktpersoner Noterbart är att hanteringstiden under sommaren kan komma att bli något längre på grund av semesterperioder.
Pontus Jacobson, Manager Digital Solutions, 010-556 00 17
Monica Strömberg, facklig kontaktperson Unionen, 010-556 34 66