Procurement Support Specialist

Företag
Första ansökningsdag
Sista ansökningsdag
Plats
Plats

Gillar du att jobba med system, siffror och människor? Drivs du av att förbättra rutiner och processer och vill lära dig mer om inköp? Nu söker vi efter en Procurement Support Specialist som vill bli en del av vårt centrala inköpsteam! Det här är ett utmärkt tillfälle om du vill få chansen att växa och bidra till en global koncern som tar ansvar, från jord till bord.

Det här kommer du att göra

Tjänsten innefattar två huvudsakliga delar, support och att driva förändringar. Inköpssupporten är Lantmännens interna helpdesk för våra anställda som har frågor kring orderläggning och fakturering. Du kommer att vara ansvarig för att ha en professionell och kundvänlig kontakt med våra medarbetare, våra inköpare och våra leverantörer över hela Norden, främst via telefon, chatt och mail.

Vi jobbar kontinuerligt med att hitta bättre rutiner, att automatisera och effektivisera arbetet för att sänka Lantmännens kostnader. Gemensamt med våra driftchefer, inköpare, IT och våra leverantörer ser vi över orderprocesser och hitta nya, bättre sätt. Här kommer du att göra analyser av orderdata, leda workshops för att hitta förbättringar och därefter implementera dessa.

Du jobbar hand i hand med våra inköpare för att säkerställa att våra avtal kan användas på bästa sätt och du kommer att lära dig vilka avtal och leverantörer vi har, hur man lägger beställningar i olika system och hur fakturahanteringen fungerar. Över tid förväntas du aktivt kunna bidra till inköparnas upphandlingsprojekt genom att driva de operativa delarna (som exempelvis implementera det bästa beställningssättet, skapa kataloger med leverantörer och utbilda användare).

Du rapporterar till Manager för Operational Procurement Support och placeringsort är Malmö eller Stockholm. Resor kan förekomma, mestadels inom Sverige.


Det här behöver du för att lyckas och trivas

Du har:

  • God datorvana (Excel, PowerPoint)
  • Lätt för att lära dig nya system, rutiner och processer.
  • Goda färdigheter i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Tidigare kunskaper inom inköp och inköpssystem är en fördel, men inte avgörande. Viktigast för oss är att du är nyfiken, noggrann, ansvarsfull och har lätt att lära. Vårt team jobbar för att kontinuerligt lära oss tillsammans med, och av, varandra. Vi ser det även som meriterande om du tidigare har arbetat i ERP eller inköpssystem och har erfarenhet av projektbaserat arbete.

Du är:

  • Noggrann och analytisk
  • En lagspelare som tycker om att dela med dig av dina kunskaper samtidigt som du har förmågan att ta egna initiativ och jobba kontinuerligt med att förbättra processer och rutiner.
  • Inkännande för affärens behov och kan prioritera därefter.

Vad vi erbjuder dig

Lantmännen är en stor internationell koncern och vi har en unik bredd i vår verksamhet. Detta innebär att vi kan erbjuda utvecklingsmöjligheter med varierande inriktning för såväl specialister som generalister inom olika bolag och branscher i fler än 20 länder. Vi arbetar aktivt med intern rörlighet och vill bidra till att medarbetare utvecklas och känner engagemang varje dag. Together we reimagine the world of grain!

Låter det intressant?

Vi hoppas det! Ansök redan idag, men senast den 3/2. Vi arbetar löpande med de ansökningar som kommer in och därmed kan ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängts ned. I rekryteringsprocessen ingår både tester, intervjuer och för slutkandidat kommer vi genomföra en bakgrundskontroll via vår leverantör ToFindOut. Tester och telefonintervjuer kommer att genomföras löpande under ansökningsperioden. Om du har några frågor gällande tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Michelle Naréus, Talent Acquisition Specialist på michelle.nareus@lantmannen.com.

Vi ser fram emot din ansökan!