Marknadskommunikatör

Företag
Första ansökningsdag
Sista ansökningsdag
Plats

Brinner du för marknadsföring & kommunikation och vill göra skillnad för att påverka kunders köpbeteenden? Är du kreativ, en skicklig skribent och har koll på senaste trenderna inom marknadsföring? Då är det just dig vi söker!

Du kommer att tillhöra ett team som är länken som inspirerar, engagerar, informerar och skapar kommunikation. Vårt uppdrag är att skapa relevant innehåll i rätt tid och kanal, med fingertoppskänsla – det är vi som gör det svåra enkelt.

Det här kommer du att göra
Du kommer att vara en del av ett team som ska utmana, inspirera och bana väg för försäljningen på Lantmännen Maskin. En stor del av vårt uppdrag är att vara initiativtagare till nya kreativa idéer och lösningar för kommunikation och marknadsföring och du kommer ansvara för att driva vår digitala marknadsföring.

Ditt primära fokus är både strategiskt och operativt ansvar för vår externa webb, samt sociala medier. Det är helt enkelt du som har ett helhetsgrepp och driver utvecklingen inom dessa områden. Du kommer att ha copyanasvar för extern kommunikation och detta innebär att producera innehåll i olika format och för olika kundgränssnitt med strategiskt tänk. Inom ditt scope är ansvaret att planera och genomföra, skapa och uppdatera våra digitala plattformar.

Som marknadskommunikatör på Lantmännen Maskin kommer du alltså att jobba både strategiskt och operativt med marknadsföring, men så klart gör vi inte detta själva. Genom samarbete med andra funktioner och närheten till affären skapar du marknadsföringsplaner som sedan blir operativa aktivitets- och kommunikationsplaner.


Det här behöver du för att lyckas och trivas

Du har:

  • En relevant utbildning inom marknadsföring/kommunikation samt erfarenhet av projektledning
  • Talang för att skriva texter och ett kreativt öga
  • Erfarenhet av bildhanteringsprogram likt Photoshop, InDesign eller liknande
  • Ett par års erfarenhet av att jobba med webb och sociala medier
  • Erfarenhet av digitala verktyg/plattformar t.ex. Google Analytics, CRM system, sökförståelse (SEO/SEM), mediaplanering, kampanjplanering och konverteringsplaner
  • Erfarenhet av digitala marknadsstrategier inklusive contentstrategi och kampanjstrategi
  • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, har du goda kunskaper i tyska eller franska så är det meriterande

Du är:

  • Nyfiken och vågar att utmana
  • Engagerad och gillar att jobba i team och gränsöverskridande inom organisationen
  • Initiativrik och ser möjligheter och lösningar
  • Uthållig och driver ditt arbete framåt med envishet

  • Duktig på att motivera dig själv samt andra

  • Bra på att prioritera och skapa planer för när saker ska bli gjorda samtidigt som du är den som ser till att det blir gjort

Självklart delar du våra värderingar – Öppenhet, Helhetssyn, Handlingskraft – och vårt löfte om att ta ansvar från jord till bord.

Vi erbjuder dig
En spännande roll där du får möjligheten att både utvecklas och utveckla. Hos Lantmännen blir du en del av ett större sammanhang, vi är en stor global koncern som därmed kan erbjuda spännande möjligheter i hela värdekedjan - från jord till bord. Vi har också ett starkt fokus på mångfald och vill att alla ska känna sig inkluderade. Här har du möjlighet att arbeta, växa och utvecklas inom många olika områden.

Du är placerad i Malmö och rapporterar till Marknadskommunikationschefen på Lantmännen Maskin.

Låter det intressant?

Vi hoppas det! Du ansöker till tjänsten online, gärna så snart som möjligt men senast den 17/3. Urval sker löpande. I rekryteringsprocessen ingår både tester och intervjuer varav de första intervjuerna kommer att genomföras med videomöten. Som slutkandidat kommer det att genomföras en bakgrundskontroll via vår leverantör ToFindOut. Har du frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Talent Acquisition Specialist Johanna Olsson, johanna.olsson@lantmannen.com. Vi ser fram emot din ansökan!