Lantmännen är ett lantbrukskooperativ och norra Europas ledande aktör inom lantbruk, maskin, bioenergi och livsmedel.
Marketing & Concept Manager
Vill du vara med och forma framtidens bröd hos ett av Sveriges ledande bageriföretag?
Som Marketing & Concept Manager på Lantmännen Unibake Sverige, får du en ny roll i organisationen med möjlighet att forma arbetet och lägga grunden för framtida framgångar inom marknadsföring och konceptutveckling. Med starka varumärken som Bonjour, Korvbrödsbagarn och Hatting i portföljen kommer du att leda utvecklingen av strategier och koncept som stärker vår position på marknaden.
Om du drivs av att kombinera kommersiellt fokus, strategisk marknadsföring och inspirerande ledarskap, samtidigt som du trivs i en dynamisk och internationell miljö, då är detta rätt möjlighet för dig!
Det här kommer du att göra
Som Marketing & Concept Manager hos oss på Unibake Sverige har du ett övergripande ansvar för att utveckla och genomföra strategier, koncept och varumärkesplaner som stärker våra varumärken Bonjour, Korvbrödsbagarn och Hatting i både retail- och foodservicekanaler.
Du leder och utvecklar ett engagerat team om 5 personer inom brand, trade och digital marketing, och har budgetansvar för ditt område. Tillsammans med ditt team och i nära samarbete med andra kommersiella avdelningar säkerställer du att vår marknadsföring möter kundernas behov och driver försäljning. Rollen inkluderar även ansvar för att leda samarbeten med externa byråer inom media, reklam, design och market research.
Utifrån marknads-, kund- och konsumentinsikter och i tätt samarbete med försäljning och kategorichefer ansvarar du i din roll för att utveckla Bonjourkonceptet. Du har även ett övergripande ansvarar för att utveckla och följa upp varumärkesaktiveringar och kampanjteman för övriga varumärken.
Du rapporterar till Marketing & Innovation Director på Unibake Sverige och är placerad på Lantmännens huvudkontor i Stockholm.
Det här behöver du för att lyckas och trivas Du har: Du är: Självklart delar du våra värderingar – Öppenhet, Helhetssyn, Handlingskraft – och vårt löfte om att ta ansvar från jord till bord. Vad vi erbjuder dig Låter det intressant? För en mer objektiv och inkluderande rekryteringsprocess tar vi inte emot personligt brev utan ber dig istället att besvara urvalsfrågor som är relevanta för tjänsten. I rekryteringsprocessen ingår både psykometriska tester och kompetensbaserade intervjuer, med syfte att främja en rättvis utvärdering för alla kandidater. På Lantmännen är det viktigt att alla har lika möjligheter till anställning och utveckling i koncernen. Som slutkandidat kommer det att genomföras alkohol- och drogtest via vår leverantör för företagshälsovård samt en bakgrundskontroll via vår leverantör ToFindOut. Har du frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Malin Allard, Talent Acquisition Specialist, på malin.allard@lantmannen.com. Vi ser fram emot din ansökan!
Lantmännen är en stor internationell koncern och har en unik bredd i vår verksamhet. Detta innebär att vi kan erbjuda utvecklingsmöjligheter med varierande inriktning för såväl specialister som generalister inom olika bolag och branscher i fler än 20 länder. Vi arbetar aktivt med intern rörlighet och vill bidra till att medarbetare utvecklas och känner engagemang varje dag.
Vi hoppas det! Du ansöker till tjänsten online, gärna så snart som möjligt men senast den 30/1. I din ansökan har du möjlighet att addera ditt CV eller LinkedIn-profil.