Kundtjänstmedarbetare

Företag
Första ansökningsdag
Sista ansökningsdag
Plats

Swecon befinner sig i en expansiv utvecklingsfas och vi söker därför nu ytterligare två kundtjänstmedarbetare till vårt nystartade Uptime Center. I denna befattning kommer du att vara ansvarig för att proaktivt planera och kontakta våra kunder gällande bokning av service med mera.

Du kommer även bl a att:

  • Vara administrativt ansvarig för vår digitala kundportal, my Swecon
  • Lägga serviceärenden och planera serviceteknikernas tid
  • Ha kontakt med platschefer, kundmottagare, etc på våra anläggningar runt om i landet. Vissa resor ingår i tjänsten.
  • Sälja kompletterande tjänster och produkter till våra kunder
  • Vara med och utveckla processerna för vårt Uptime Center

Tjänsten är lokaliserad till vårt huvudkontor i Eskilstuna.


Vi vill att du har en hög serviceförmåga och har lätt för att etablera och bygga kundrelationer. Det är positivt om du kommer från en roll där du jobbat med resursplanering och/eller med kundkontakt, extra meriterande är erfarenhet från fordonsbranchen. Vi ser gärna att du är självständig i ditt arbetssätt och har lätt att prioritera olika arbetsuppgifter. Vidare sätter vi hög vikt vid att du är driven och vill vara med oss att utveckla vårt Uptime Center. Tjänsten är en ny verksamhet hos oss på Swecon och kommer därför att kunna utvecklas en del under resans gång.

Närmare upplysningar om tjänsten lämnas av:
Anders Westby, Inköp- och Logistikchef, 010-556 15 09
Monica Strömberg, fackligt ombud Unionen, 010-556 34 66

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet. Tjänsten tillsätts enligt överenskommelse.


Anders Westby
010-556 15 09