Lantmännen är ett lantbrukskooperativ och norra Europas ledande aktör inom lantbruk, maskin, bioenergi och livsmedel.
Key Account Manager Industri
Brinner du för att utveckla affärer i nära samarbete med kunder och vill bygga och fördjupa förtroendefulla relationer? Är du redo för ett nästa steg i din karriär och vill arbeta för en av de ledande aktörerna inom livsmedelsbranschen, med kända kvalitetsvarumärken som Nord Mills och Axa i portföljen? Då kan detta vara rätt roll för dig!
Det här kommer du att göra
Som Key Account Manager hos Lantmännen Cerealia är ditt huvudsakliga uppdrag att utveckla affären tillsammans med våra strategiska kunder inom industribagerier och industrier i Sverige.
Vi erbjuder en varierande och utvecklande roll där du ansvarar för att planera och genomföra kundbesök, leda kundprojekt, arrangera utbildningar och stötta kunderna med expertkunskap om Cerealias mjöl- och havreprodukter. Du kommer att driva prisförhandlingar, kalkyleringsarbete samt arbeta med införsäljning av nya produkter och koncept. Dessutom ansvarar du för att skapa och följa upp prognoser samt har budget- och resultatansvar för dina kunder. En central del i din roll blir att leda och delta i både interna och externa projekt som bidrar till att utveckla våra affärer och stärka samarbetet med kunderna. Du kommer också att aktivt bevaka marknaden och identifiera nya affärsmöjligheter för att nå försäljningsmål och öka vår lönsamhet.
Tillsammans med dig blir vi ett team på sex personer, inklusive fyra andra Key Account Managers samt Commercial Director B2B, som du rapporterar till. Teamet har en starkt samarbetsinriktad kultur, och tillsammans arbetar vi för att uppnå de bästa möjliga resultaten för Cerealia Sverige.
Tjänsten innebär regelbundet resande, där du självständigt planerar dina kundbesök och arbetsveckor. Cirka 40-50 resdagar och 20-30 övernattningar per år kan förväntas i rollen. Du utgår från Lantmännens kontor i Malmö.
Det här behöver du för att lyckas och trivas Du har: Du är: Självklart delar du våra värderingar – Öppenhet, Helhetssyn, Handlingskraft – och vårt löfte om att ta ansvar från jord till bord. Vad vi erbjuder dig Låter det intressant? För en mer objektiv och inkluderande rekryteringsprocess tar vi inte emot personligt brev utan ber dig istället att besvara urvalsfrågor som är relevanta för tjänsten. I rekryteringsprocessen ingår både psykometriska tester och kompetensbaserade intervjuer, med syfte att främja en rättvis utvärdering för alla kandidater. På Lantmännen är det viktigt att alla har lika möjligheter till anställning och utveckling i koncernen. Som slutkandidat kommer det att genomföras en bakgrundskontroll via vår leverantör ToFindOut. Har du frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Talent Acquisition Specialist, Malin Allard på malin.allard@lantmannen.com Vi ser fram emot din ansökan!
Lantmännen är en stor internationell koncern och har en unik bredd i vår verksamhet. Detta innebär att vi kan erbjuda utvecklingsmöjligheter med varierande inriktning för såväl specialister som generalister inom olika bolag och branscher i fler än 20 länder. Vi arbetar aktivt med intern rörlighet och vill bidra till att medarbetare utvecklas och känner engagemang varje dag.
Vi hoppas det! Du ansöker till tjänsten online, gärna så snart som möjligt men senast den 11/10. I din ansökan har du möjlighet att addera ditt CV eller LinkedIn-profil.