Försäljningschef Begagnat

Företag
Första ansökningsdag
Sista ansökningsdag
Plats

Gillar du att göra bra affärer tillsammans med ditt team och har erfarenhet av resultatinriktad försäljning? Då kan du vara den vi söker! Till Swecon söker vi nu en nyckelspelare som vill vara med och fortsätta utveckla affären och försäljningen av begagnade anläggningsmaskiner i Sverige.

Swecon är auktoriserad och rikstäckande återförsäljare av Volvo Construction Equipment med verksamhet i Sverige, Tyskland och Baltikum. Swecon är en del av svenska Lantmännen-koncernen, ett jordbrukskooperativ och norra Europas ledande aktör inom jordbruk, maskiner, bioenergi och mat.

Det här kommer du att göra

Swecon har de senaste åren växt kraftigt och vi har höga ambitioner att bli en ännu större aktör inom försäljning av begagnade anläggningsmaskiner. Som försäljningschef begagnat är du ansvarig för att bidra till en effektiv, lönsam och växande verksamhet i Sverige.

Gruppens huvudsakliga arbetsuppgifter är:

  • Inköp och försäljning av begagnade maskiner
  • Prissättning och underhåll av prissystem.
  • Marknadsföring i olika kanaler riktade internt och externt
  • Säkerställa information på lagerförda maskiner.
  • Värdering och garantiåtaganden.
  • Utveckla processer och förvaltning av system knutna till begagnataffären.

Vår ambition för denna verksamhet ger möjlighet till tillväxt både vad gäller bemanning och omsättning. Du och ditt team ansvarar för att utveckla vår försäljning på den svenska marknaden men också för att upprätta och utveckla säljkanaler inom och utanför Europa. Du är en del av ledningsgruppen inom Försäljningsorganisationen med ansvar för din verksamhets ekonomiska resultat och strategiska KPI:er.

Tjänsten är placerad på vår anläggning i Staffanstorp där tät och regelbunden närvaro förutsätts. Tjänsten innebär också en del resande ibland med övernattningar. I rollen ingår ett personalansvar för fyra personer och du rapporterar till Marknadschef på Swecon Anläggningsmaskiner.


Det här behöver du för att lyckas:

Du har:

  • Dokumenterad erfarenhet av försäljning inom B2B, gärna inom anläggningsmaskiner eller närliggande verksamhet. Har du dessutom erfarenhet av begagnatförsäljning och värdering så är det meriterande.
  • Tidigare erfarenhet av att leda team och att arbeta krossfunktionellt med andra funktioner.
  • Goda kunskaper i MS Office och är en van systemanvändare.
  • Goda språkkunskaper i såväl svenska som engelska.

Du är:

  • Analytisk med ett stort intresse för affären och omvärlden där du med stort intresse håller dig ajour med pågående trender och händelser.
  • Driven med hög integritet och fokus på att skapa resultat och kvalitet över tid.
  • Relationsskapande som med lätthet och lyhördhet etablerar och utvecklar goda arbetsrelationer med andra, såväl internt som externt.
  • Strukturerad och processorienterad.

Låter det intressant?
Vi hoppas det! Ansök redan idag, men senast den 29:e maj 2022. I rekryteringsprocessen ingår både tester, intervjuer och som slutkandidat kommer det att genomföras referenstagning och bakgrundskontroll via vår leverantör ToFindOut.

Om du har några frågor gällande tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Julia Minges, Talent Acquisition Manager på julia.minges@lantmannen.com.

Vi ser fram emot din ansökan!