Executive Assistant/Internkommunikatör

Företag
Första ansökningsdag
Sista ansökningsdag
Plats

Är du intresserad av en tjänst inom kommunikation, marknad eller HR och vill utvecklas i en roll som innebär en djup inblick i affär och ledningsgrupp? Vill du samtidigt bidra till ett bättre resursutnyttjande och ett mer hållbart samhälle då kan det vara dig vi söker! Till Lantmännen Biorefineries söker vi nu en Executive Assistant som vill ta ansvar för en bred roll inom kommunikation där du även får stötta VD och ledningsgrupp i administrativa arbetsuppgifter.

Det här kommer du att göra

Som Executive Assistant kommer du arbeta med internkommunikation, kontorsadministration och viss administration inom HR på Biorefineries. Lantmännen Biorefineries består idag av Agroetanol i Norrköping, Reppe i Lidköping, Oats i Kimstad samt ett antal mindre bolag. Tillsammans är vi den största nationella producenten av spannmålsbaserad etanol samt en av de största tillverkarna av dryckessprit, foder och livsmedelsingredienser.

Rollen som Executive Assistant är ny i vår organisation där du kommer att ha stora möjligheter att påverka rollens innehåll och utveckling framgent. I och med rollens bredd får du möjligheten att skapa ett brett kontaktnät internt samt möjlighet att få en inblick i såväl strategiska affärsbeslut som ledningsgruppsarbetet. Du kommer att producera och publicera innehåll för internkommunikation samt ett redaktionellt ansvar för intranätet. Rollen innebär även att du koordinerar employer branding aktiviteter genom att boka mässor och samarbeten med högskolor och universitet.

Du har ett ansvar för att assistera VD och ledningsgrupp i administrativa sysslor kopplat till ledningsgruppens agenda. Det inkluderar ett ansvar för koordinering och optimering av kalender för och mail för VD samt att boka konferenser och externa besök.

Tjänsten är placerad i Norrköping. I rollen kommer du att tillhöra HR-avdelningen på Lantmännen Biorefineries och du rapporterar till Human Resource Manager.


Det här behöver du för att lyckas och trivas

Du har:

  • En akademisk utbildning inom kommunikation, marknad eller HR.
  • Med fördel erfarenhet från liknande roller inom kommunikation och/eller som exekutiv assistent.
  • Med fördel erfarenhet från tillverkningsindustrin, gärna processindustrin.
  • Flytande i svenska och engelska i tal och skrift.

Du är:

  • Självständig och strukturerad i ditt sätt att slutföra projekt.
  • Organiserad med förmågan att effektivt samordna information och resurser. Det innebär att du prioriterar uppgifter självständigt baserat på hur brådskande uppgiften är.
  • Flexibel där du med lätthet anpassar dig till nya situationer och arbetssätt. Det innebär att du är mottaglig för förändringar och är villig att effektivt anpassa dig efter dem.
  • Driven och uthållig med förmågan att komma igen efter motgångar. Trots motstånd driver du på i syfte att uppnå målen.
  • Relationsskapande där du med enkelhet etablerar och utvecklar effektiva och positiva arbetsrelationer med andra.

Du delar Lantmännens värderingar – Öppenhet, Helhetssyn, Handlingskraft – och löftet om att ta ansvar från jord till bord.

Vad vi erbjuder dig

Lantmännen är en stor internationell koncern och vi har en unik bredd i vår verksamhet. Detta innebär att vi kan erbjuda utvecklingsmöjligheter med varierande inriktning för såväl specialister som generalister inom olika bolag och branscher i fler än 20 länder. Vi arbetar aktivt med intern rörlighet och vill bidra till att medarbetare utvecklas och känner engagemang varje dag. Together we reimagine the world of grain!

Låter det intressant?

Vi hoppas det! Ansök redan idag, men senast den 8 augusti. Återkoppling i processen kommer att ske under augusti månad. I rekryteringsprocessen ingår både tester, intervjuer och som slutkandidat kommer det att genomföras drogtest samt bakgrundskontroll via vår leverantör ToFindOut.

De första intervjuerna kommer att genomföras med videomöten. Det är möjligt att söka CV-löst direkt genom mobilen genom att svara på våra urvalsfrågor samt länka till din LinkedIn-profil.

Om du har några frågor gällande tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Johanna Nyrén, Talent Acquisition Specialist på johanna.nyren@lantmannen.com.

Vi ser fram emot din ansökan!