Customer Service Officer

Företag
Första ansökningsdag
Sista ansökningsdag
Plats

Är din passion också att göra positiv skillnad inom livsmedel? Bli en del av Cerealia, där vi tillsammans förenar ett starkt affärsfokus med ett brinnande intresse för människor i syfte att uppnå vår vision; att bli Nordens ledande livsmedelsföretag. Vi är en del av Lantmännen, en stor koncern med verksamhet globalt. Vi inspirerar och lyfter varandra på vägen mot våra mål - och vi vill ha med dig på vår resa!

Är du en person som brinner för kundservice, ofta får feedback att du är en duktig kommunikatör, och har förmågan att prioritera utifrån målsättningen att alltid leverera till kund? Då kan det vara dig vi letar efter! Just nu söker vi på Lantmännen Cerealia en medarbetare till Customer Service-teamet i Järna.

Det här kommer du att göra

I rollen som Customer Service Officer arbetar du för att öka kundvärdet genom att bidra till en effektiv order- och leveransprocess.

I det dagliga ansvarar du primärt för mottagande, registrering och hantering av kundorder samt bokning av transporter. I din roll blir du företagets röst och first line contact gällande order-, leverans-, och pris fakturafrågor. En viktig roll då vårt främsta mål som bolag är att leverera rätt produkt, i rätt tid och med rätt kvalitet.

Exempel på arbetsuppgifter:

  • Ordermottagning, och att med hög servicegrad och trevligt bemötande hantera kundkontakt via telefon och mail mm.
  • Boka transport av kund- och internorder och därtill kopplad fakturaadministration
  • Ta fram relevant dokumentation för transport och export
  • Ta emot och hantera eventuella kundorderreturer och reklamationer
  • Hantera dagliga operationella frågor med både externa parter (kunder, speditörer, lager) och interna parter (säljavdelning, planeringsavdelning, logistikavdelning)

Tjänsten är placerad i Järna. I rollen kommer du att tillhöra Customer Service avdelningen på Lantmännen Cerealia och du rapporterar till Customer Service Manager.


Det här behöver du för att lyckas och trivas

Du har:

  • Med fördel erfarenhet från liknande roll där du hanterat kontakter med kunder och transportörer
  • Goda kunskaper i MS-Office och systemförståelse för affärssystem kopplat till order- och transport (erfarenhet av M3 är meriterande)
  • Goda kunskaper i svenska och engelska, både skriftligt och muntligt
  • Med fördel även kunskap i Finska
  • Förståelse för sälj- och leveransprocessen

Du är:

  • Relationsskapande med förmågan att ge service och skapa förtroende till våra kunder.
  • Teamorienterad där du aktivt delar information i teamet.
  • Organiserad, noggrann och kan med ett objektivt förhållningssätt urskilja viktiga detaljer i komplexa sammanhang.

  • Pålitlig där du självständigt fattar beslut om prioritering och tar action.

  • Flexibel där du trivs i en dynamisk miljö och snabbt kan anpassa dig efter förändringar.

Du delar Lantmännens värderingar – Öppenhet, Helhetssyn, Handlingskraft – och löftet om att ta ansvar från jord till bord.
Vad vi erbjuder dig

Lantmännen är en stor internationell koncern och vi har en unik bredd i vår verksamhet. Detta innebär att vi kan erbjuda utvecklingsmöjligheter med varierande inriktning för såväl specialister som generalister inom olika bolag och branscher i fler än 20 länder. Vi arbetar aktivt med intern rörlighet och vill bidra till att medarbetare utvecklas och känner engagemang varje dag. Together we reimagine the world of grain!

Låter det intressant?

Vi hoppas det! Ansök redan idag, men senast den 10onde juli. I rekryteringsprocessen ingår både tester, intervjuer och som slutkandidat kommer det att genomföras bakgrundskontroll via vår leverantör ToFindOut.

De första intervjuerna kommer att genomföras med videomöten. Det är möjligt att söka CV-löst direkt genom mobilen genom att svara på våra urvalsfrågor.

Om du har några frågor gällande tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Johanna Nyrén, Talent Acquisition Specialist på johanna.nyren@lantmannen.com
Vi ser fram emot din ansökan!